There's a Party in My Livingroom, and I'm not Invited...

Varför är det alltid så att när min bror vill ha fest, så vill jag absolut inte utan blir trött klockan nio? Slutar alltid med att jag ligger i min säng och "försöker sova" och lyssnar på hur Olov bjuder ut allt vårt vin. Vad faan håller han på med, det där ska ju jag dricka. Känner mig som Lillasyster-pryd-och-tråkig, som stänger in sig på sitt rum och vägrar visa sig. Men jag har ingen aning om vad det är för folk där ute, och är inte intresserad av att ta reda på det heller.
Sedan hör jag att någon börjar prata om vodka, och jag blir jättenervös att de ska dricka upp den lilla klunken vodka som finns kvar. Den som jag har paxat till min cosmo, som jag har planerat dricka imorgon på mitt kalas.
De går ut tillslut, och jag ligger kvar i min säng. Jättepigg. Kan inte sova alls. Bllir stressad över att jag inte somnar. Tänker på allt jag ska göra imorgon och kan sova ännu mindre.
Går ut i vardagsrummet och upptäcker att partygänget har låtit bli min vodka, men istället har de gått loss på min cointreau. Jag hade seriöt dödat någon om den hade varit slut. Har taggat min cosmo hela dagen idag, och jag längtar efter att få smutta på den i mitt allra finaste glas imorgon. Ingen ska få förstöra den glädjen för mig, ingen!
Jag är så jävla taggad på imorgon.

Det ska bli så jävla gött med allt gött som jag har bakat och ska baka. it will be fabulous!

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0