Man skulle haft ett par längdisar...

Har helg. Officiellt. Ända fram till måndag klockan 10.15. 5 dagar helg. Vad göra? Vad gör man när man har en massa ledig tid att förspilla? Titta på film, baka kakor, spendera alla sina pengar (läs: pengar???) på onödiga ting och hetsträna. Tycker jag låter som en bra idé. (och självklart dricka vin) Kom precis på att om jag hade följt min fars råd om att ta hit mina längdisar hade jag kunna tagit bussen ut till storvreta och åkt nån mil sådär. Inget konstigt. Men jag hade inget förtroende för uppsalavädret och någon snö trodde jag definitivt inte att denna sydligt belägna ort skulle kunna producera. Men tydligen har jag åter igen misskalkylerat.
(tänk den som ändå fick stånka sig fram i spåren i dalaskogen!)

Någonstans långt bak i mitt söta lilla huvud är det en röst som säger åt mig att jag borde ta tag i det här med att skriva CV och personligt brev. Leta rätt på avdelningar och avdelningschefer och bemanningsassistenter och fullkomligt spotta ur mig fantastiska arbetsansökningar. Detta så jag kan välja och vraka bland alla fantastiska jobberbjudanden som kommer hagla emot mig. Alla kommer självklart erbjuda en fantastisk lön på minst 25 000 riksdaler i månaden, samt väldigt generösa och flexibla arbetstider. (Inte ska väl lilla flickan jobba mer än 75%, hon kommer ju bränna ut sig stackarn! Men heltidslön, det ska hon ha, lilltösa.)
Jag vet att det kommer hända. Det är inget önsketänkande eller så. Inte alls. Dagens sanning.

Och en annan klok röst säger att man borde börja skriva på introt till C-uppsatsen. Men det låter som det tråkigaste man kan hitta på. Så jag struntar helt enkelt i det. Inget konstigt.
Man borde beställa böcker till nästa kurs. Eller åtminstone ta reda på vilka man ska ha. Men jag orkar inte.

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0