Fake It 'til You Make It

Har precis haft mitt sista sista intropass som sjuksköterska. Från och med i morgon kl 13.00 ska jag klara mig själv. Då är det ingen som påminner mig, håller koll på mig, hjälper mig och vägleder mig. Hur fan tror dom att jag ska klara mig alldeles ensam med mina patienter. Emelie säger att jag kommer klara det bra. Men senast idag har jag ju liksom missat saker eller inte haft en endaste aning om vad jag ska ta mig till. Jag kan ju liksom inte hålla på å ringa jouren för att sätta ett jävla glukosdropp.... eller? känns ju bara aslöjligt när alla andra gör det på eget bevåg. Men allt jag gör är ju på min legitimation. Min legetimation som inte ens har kommit. Och det finns liksom inte tid att hålla på och kolla upp vartenda jävla PM om alla förberedelser som ska göras innan patienten ska iväg på minsta lilla undersökning. Är det meningen att jag ska ha allt det där i hövvet??
 
ÅÅÅÅÅHH!! Allt känns bara omöjligt och hopplöst. Kommer aldrig bli en duktig syrra... Kommer dessutom inte ha tid med något annat än att jobba eftersom jag kommer vara tvungen att va på jobbet typ en timme innan jag börjar för att hinna med att läsa på, samt jobba över minst en timme varje dag för att hinna klart allt jag borde ha gjort och dokumenterat om. På min lediga tid kommer jag dessutom bara ligga i fosterställning och ha ångest över allt jag har glömt och missat och inte tänkt på och gjort fel.
 
Söndagsångest deluxe!
 
Väl mött
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0