Irriterande långsamt

Så kan man sammanfatta denna helg. För det är exakt så det har känts.

Eller precis tvärtom. (har typ inte hunnit bajsa på fyra dagar på grund av det hektiska schemat)
Jag vet inte vart jag ska börja. Lillsveds Folkhögskola är himlen på jorden. En Friskis&Svettis-utbildning på det gör stället ännu bättre.
Vi var ett gediget gäng på 32 personer. Alla mer eller mindre sjuka i huvudet som vill bli funktionärer, ledare och instruktörer på Friskis & Svettis på en massa olika ställen i Sverige. Alla mer eller mindre träningsnördar som inte har något annat intresse. Och alla var helt fantastiska! Kunde inte ha älskat stället mer. Hela dagarna spenderades med teori i anatomi och fysiologi och träningslära och varvades med härliga träningspass i en massa olika former. Har insett att allt jag trodde jag visste om styrketräning är helt fel. (okej, inte riktigt allt, men nästan) Har ju iallafall insett att jag kanske borde gå en gyminstruktion trots allt. Eller så kan jag bara utnyttja någon av mina nya gyminstruktörsvänner så de kan öva sina instruktörskunskaper på mig. A win-win situation!

Har fått springa interrvallpass (kanske börjar gilla det här med att springa trots allt...), kört ett HIT-pass, gått på Basjumpa (utan att veta om det), gymmat, joggat irriterande långsamt, kört cirkelfys, gått på rörlighetspass samt konstruerat, genomfört och lett, delar av, ett basjumpa-pass för Staffan 50 som aldrig har tränat. Gött mos!

Har ätit massor av god mat, träffat massa nya, spännande, roliga, tokiga, knasiga och underbara människor, har lärt mig så fantastsitk mycket och har haft underbart kul i fyra dagar. (kom nyss hem och ba: jag har typ varit borta i två veckor??)

Längtar tillbaka något så fruktansvärt! Tur att det bara är tre månader kvar till steg 2.... Pallar inte vänta så längeeee!!!

väl mött

ps. och ja, det var jag som gick upp och gymmade före frukost kvart i sju första morgonen... eeeehh
ps 2. Undrar lite smått om jag kommer bli ännu mer träningscrazy efter det här...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0