Jag kommer aldrig bli rik på mitt jobb

Jag blir så trött, arg och frustrerad. Mest för att jag nyss har tränat efter min jobbiga förkylning och orkade typ ingenting och olov skrek på mig och retade mig och nu orkar jag återigen inte lyfta mina armar. Spagetti

Dessutom är jag arg, trött, irriterad och frustrerad för att alla hela tiden säger att man visst kan få 24.000 i lön som nyexad syrra, bara man är lite kaxig. Funkar tydligen i Umeå, Skellefteå, Göteborg och Stockholm. Och nu äver Uppsala, tydligen. Men det är ju inte sant! Dom bara ljuger! Dessutom sa nån på nyheterna idag att nyexade syrror blivit erbjudna 25, 26, 27 tusen kronor i månaden. MEN VARFÖR LJUGER DOM??!!! Vem har fått den lönen? Vad har dom sagt för att blivit erbjudna denna underbara summa? Missförstå mig rätt, jag tycker att det är kanonbra om de kan få en sån fantastisk lön, om vi kan få upp alla våra löner, men varför har jag då vart så naiv och lättköpt att jag gått med på 21.500? Isåfall är ju jag knäppast i hela världen. Var ju mest nöjd att det var mer än vad de nyexade fick förra året... Om man hela tiden får höra, av alla chefer man pratar med och alla kompisar som har pratat med andra chefer, att det inte går att få mer än såhär då tror man ju på det. Men uppenbarligen är det ju nån som ljuger. Några av mina vänner har fått 21.800, men det är liksom max på Akademiska. Har inte hört nån som får mer än så av oss i Uppsala, så vem fan är det som hittar på att vi sjuksköterskestudenter har tackat nej till jobb där vi inte får 24.000 här? Ty alla jag känner i min klass är naiva och lättköpta och säljer ut sig för bra mycket mindre än så.

Och är det så att det är massa folk i min klass som går ut nu, som jag kan jämföra mig med rent erfarenhetsmässigt, som får mer än 21.800 då vill jag tamigfan ha en ny löneförhandling innan den 4e juni. Fast eftersom jag är så lame så kommer jag ju typ le och klappa händerna om de erbjuder mig en hunka mer i månaden. Jävla loser!

Det var bara en kort irritation jag kände just nu lite kort. Bara. Ska sova och lugna ner mig lite...

Väl mött

ps. får sätta alla mina (surt förvärvade) slantar på att jag har blivit kaxig till nästa års löneförhandling.

Kommentarer
Postat av: erika

Men TACK KERSTIN!!!! Jag är också så jävla less på tjatet. "jaha, gick du med på 21,500.....? Det var ju lite lågt. Jag läste om ssk-studenter som kräver 24, annars tackar dom nej........."



JAHA?????!?!?!?!?! Sen går dom utan jobb hela livet? VAFAN gör man då? Måste folk lägga sig i? Det här är mitt första jobb. mitt RIKTIGA jobb. Jag har ingen AAAAAAANING om hur man löneförhandlar. Förra sommaren fick jag 17500 i grundlön. då är 21500 ASmycket pengar. jag är ju fan nöjd... Så kommer det elaka elaka människor och ba "konstigt att ni inte får mer i lön när ni är så jävla mesiga.."... EEEEEEH? Låt mig va. jag gillar min grundlön på 21500. sådetså.



Ps. vem vill leva som en stekare ändå? vad skulle man göra av alla pengar om man fick 26,26tusen? VA VA VA? Vi hinner inte shoppa, vi jobbar för mkt. Köpa godis, bli tjock. ajsing.

tacka gudarna för 21500.

2012-03-14 @ 17:24:28
URL: http://erikabloggar.blogspot.com
Postat av: erika

26,27 ska det chåklart stå.

2012-03-14 @ 17:26:07
URL: http://erikabloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0