sweetie

Vaknade 06.15 av ett sms. Vi behöver ju inte gå in på detaljer, det vore ofint, men innebörden av smset bestod i att jag fick en ledig dag. En hel dag att gör vad jag vill. Hurra! Men jag är halvsjuk så jag kan inte mycket göra. Ligger i sängen i pyjamas till klockan ett. Lever på ibuprofen och loratadin och apelsin och ingefärste. Ända sen jag drabbades av denna förfärliga och förmodligen dödsfarliga förkylningen har jag inte vågat gå och lägga mig, trots att jag är så trött så jag dör. Men skräcken inför att vakna på morgonen, helt genomsvettig och med varenda luftväg helt igenkorkad och torr som fnöske, gör att jag hellre låter bli att sova. Fast sen går jag och lägger mig för det är så gött!

Min otroligt produktiva dag fortsatte med en jättelång promenad och mina luftvägar rensades och jag kunde andas fritt för en stund.
Kom hem och insåg att det är värdelöst att vara ledig när man inte riktigt kan utnyttja det och njuta av det. Kommer förmodligen bli någon slags arbetsnarkoman när jag blir stor. Brås på mamma
Satte mig vid köksbordet och vickade en penna mellan tummen och pekfingret i typ en halvtimme.

Jag och bror påbörjade något slags storkok och bakade cupcakes och dammsugare som om det inte fanns någon morgondag. Och kokade lingonsylt. Vi är mäskterkockar och allt blir så himla fint!



Sött!



Så här ser det ut när man gör lingonsylt!

Nu är vi sockerstinna och ligger halvdöda i paltkoma. Men frysen är full av götta. Bye, bye beach 2012!

Väl mött

ps. Jag vill påpeka att jag, trots allt mitt bakskryt och bilder, inte bedriver någon slags bakblogg. (Tror att jag mest talar om det för mig själv.) Ty jag bakar inte jättebra, och som ni ser är det inte direkt en fröjd för ögat. Det blir fult, men smakar göttsomfan! Varje gång jag lägger upp en bild skäms jag lite och jag känner mig som den där bakbloggen jag ramlade över häromveckan som är så fruktansvärt ful och som jag går in på varje dag för att få mig ett gott skratt. Förlåt. Ville bara lätta mitt hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0