The Hassle

Alltså, besvikelsen!
När jag gick och la mig fick jag för mig att jag skulle kolla upp roliga och bra klipp från mitt älskade P3. Hade kommit på att ett klipp var jättekul att skicka till Maja bland annat. Ville skicka ett annat klipp om Sveriges Tråkigaste Stad till en person, men jag kände det liksom att det inte riktigt skulle passa sig, eftersom jag knappt känner personen.

Aaaany who! Jag kom på att jag för ett år sedan hörde ett alldeles fantastiskt klipp i Morgonpasset med Erik Hassle och hans underbara stämma. (Lade även ner energi på att skriva ett blögginlägg om detta fantastiska moment jag upplevde under en solskensmorgonpromenad). Jag vet att jag hade svårigheter redan då att liksom få tag på detta klipp för att lyssna på det igen. Men skam den som ger sig. Jag började med youtube, men där fanns bara tråkiga klipp och massa annat krafs där han gör covers på massa andra låtar och sjunger akustiska versioner av sina egna låtar. (Alltså, det är så jävla bra och hans röst får mig att aldrig vilja höra på något annat än när han sjunger!!!!!)
Hittar inte just det klippet som jag vill åt. Så jakten fortsätter. Googlar lite, får reda på vad de är för låt. Kollar på spotify, och lyssnar på orginalet. Dåligt. Googlar igen och hittar ett klipp på en kille som gör en cover på Hassle som gör en cover på nån annan. Det är dessutom fake, eftersom killen med gitarren bara mimar och låtsasspelar till en låt han lagt på efteråt.
Jag är nära att ge upp, men tänker att jag ska försöka på P3's hemsida en sista gång. På Morgonpassets hemsida har de en sökfunktion och de har lagt upp en massa massa massa klipp. Hittar massa klipp med Hassle. Hur hitta rätt? Letar och klickar fel och letar och klickar rätt. Hittar rätt klipp. Hittar exakt just den låt jag vill höra med den vackraste rösten jag någonsin hört. Lyssnar och... Har nog aldrig blivit så besviken i hela mitt liv. Hade förväntat mig så mycket mycket mer än vad jag fick höra. Måste ha gått runt i ett år och bara förstorat upp den vackra sången något fruktansvärt.

Blir besviken och inser att allt jagande var förgäves. Går och lägger mig.
Dock glad och nöjd över fyndet av ett annat klipp med en annan cover av Hassle. Den är så vacker så jag vill dö. Drunkna i hans röst och aldrig komma upp därifrån. Underbart vacker.

Väl mött

ps. Champinioner och pasta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0