Hello World! I'm a NURSE!!

Sådärja! Då har man haft det sista, och extreeeemt givnade, seminariet som den här utbildningen hade att erbjuda. Nu är jag SJUKSKÖTERSKA!!!
Eller när får jag börja räkna mig som sjuksköterska? Är det frånochmed nu, när jag gått min sista skoldag och fått det bekräftat att alla uppgifter är inlämnade och godkända och klara? Eller är det på lördag när jag får min brosch på examensceremonin? Eller är det på måndag kl 13.00 när jag börja som sjuksköterska? Eller är det när den sista kursen, finally, blir inrapporterad till UppDok som avslutad? Eller är det när jag gått klart min intro och börjar arbeta själv utan handledare? Eller är det, om hundra år och dar, när jag ääääntligen får min legitimation (som jag måste köpa???) av den supersnabba och effektiva Socialstyrelsen?

NÄR ÄR JAG SJUKÖTERSKA????!!! Jag bara undrar...
Korrekt svar på den frågan är: NUUUUU!! JAG ÄR SJUKSKÖTERSKAAAAA!!!! (In your fuckin' faeces!)

Detta firar vi med ont i halsen, ont i hövve, en köpp te och dålig eftermiddagstv.
Samt körvfest på ballen med finaste klassen ikväll. Hurra vad vi är bra!!!

Väl mött!!!

ps. fyra dagar och nio minuter tills min framtida karriär tar fart! WEEHOOO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0