Och den där känslan av självförakt.

När det liksom inte riktigt blir som man tänkt sig. Hade tänkt mig att jag skulle ligga på gräsmattan och sola mig brun. Brun och fin och varm och somrig lagom till examen. Det var ju så varmt igår
Ett gigantiskt, om än så tunnt, moln täcker hela himmlen och förstör mina planer. Även min apati, lathet och trötthet sätter käppar i hjulen för mina planer. Och inte har jag morgontränat sådär som jag tänkte och tyckte lät skönt.

Istället sitter jag i soffan, läser en dålig bok och tittar på Kronrinsessan Estelle Siliva Eva Mary Bernadottes dop. Jag. Tittar. På. Ett. Kungligt. Dop. På. Tv. Tur att jag har ett glas oboy. Bäbisen är söt och ful på samma gång. en mosad köttbulle. Ett hoptryckt ansikte. Men det är ett litet människorbarn och dom är ju ändå söta på något sätt. En trött liten tjej.

Måste gå och duscha av mig skammen efter att ha spenderat allt för lång tid i min morgonrock i soffan och följt gästerna som anlänt till Slottskyrkan enkom för detta dop. Kan snart allt om kungligheter.

Tar tag i mig själv och gör resten av dagen till en bra dag. Kanske ska bli full med Gurra och spåna på skojjigheter till på lördag. Kan behövas, Kan bli kul.

väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0