SOLD

Får lite lätt ångest över att alla mina vänner och alla som jag känner är i flyttartagen. De rensar ut och slänger och säljer en massa skit som man inte behöver. Jag vill också rensa ut och slänga en massa jävla irriterande saker som bara ligger på hög. Alternativt i kartonger under min säng och i mitt förråd. Jag vill inte ha alla skitsaker. Varför har jag så mycket skitsaker?!

Tänkte att jag skulle sälja lite av min gamla kurslitteratur, eftersom jag inte behöver den längre eftersom JAG HAR PLUGGAT FÄRDIGT!!!!! Men nu när jag sitter och bläddrar igenom och tar bort lappar och kollar så att det inte är understruket i hela boken så blir jag liksom lite sentimental. Jag vill inte sälja mina böcker!! Tänk om jag, mot förmodan, skulle behöva läsa i Grundläggande Omvårdnad del 4 för att jag liksom bara måste ha reda på om någon spexig omvårdnadsteori stödjer mitt sätt att bemöta mina patienter.... Vad gör jag då när jag har sålt alla mina böcker?!?!?! Det vore ju jävligt trist och tråkigt.. Och om jag säljer Sjuksköterskans journalföring, vad ska jag då ha som kvällslektyr? Och hur ska jag klara min vardag om jag säljer prykiatriboken? Så många frågor, så många problem.... Och hur mycket ska man kräva av de små sjuksköterskestudenterna för mina skatter till kurslitteratur?

Har både igår och idag agerat telefonrådgivade joursjuksköterska. Jag gillart. Fast det är tråkigt när ens kompisar mår kasst. Men så himla värt att man typ vet vad man pratar om när man säger åt dom vad dom ska göra :)))) Kommer bli en amazing sjuksköterska. (Jättesnart)

Väl mött.

ps. Sjuksköterskestudenternas examensceremonin i universitetsaulan har precis avslutats om 3 veckor och 3 dagar. Då är jag sjuksköterska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0