mörker

Har jag inte sagt att mörker är det absolut värsta som finns i hela världen? Värre än svältande barn i afrika. Värre än terrorn på Guantanamo. Värre än miljöförstöring, rasism och kärnvapenkrig. Värre än värst. Jag hatar mörkret mer än jag hatar barnaga och våldtäkt och pedofili. Är mer rädd för mörkret än för monstret under min säng. Mer rädd för mörkret än jag är rädd för döden. Mer rädd för mörkret än jag är för att säga vad jag tycker och tänker och känner när det är viktigt och på rikitgt.
Hatar när jag måste gå ner i källarförrådet, ty lampan fungerar ej som den ska och den slocknar alltid när jag är längst, längst in och alldeles ensam det blir kolsvart och tyst och skitläskigt. Stod därför i typ en kvart (!!! enbart för att vara säker på att det verkligen lyste där inne och att lampan inte skulle slockna) innan jag tog ett djupt andetag och vågade mig in.
MEN SJÄLVKLART SKA DEN DÄR JÄVLA LAMPAN SLOCKNA PRECIS NÄR JAG SKA TILL OCH LÅSA UPP LÅSET TILL MITT FÖRRÅD!!!!
Tänker aldrig någonsin mer gå ner i det där förrådet. Har fått nog av panikångestattacker, hjärtklappning, kallsvettningar, mardrömmar och totalt jävla mörker. Jag vill inte mer!!!!!
 
Har idag köpt en gigantisk godispåse. Den största jag någonsin sett. Men är olycklig pga jag får inte äta av den för den är inte till mig. Folk har ju gått in i de djupaste depressionerna för mindre.... Borde ha fyllt påsen med djungevrål så samtliga godisar blivit äckliga, oätbara och mindre frestande och attraktiva. Förutom den läckra chokladkonfektyren som är skyddat av papper.....
 
Det blåser och är så kallt ute att jag aldrig någonsin igen vill lämna sängen och värmen. Aldrig. Någonsin. (även fast jag gillar mörka och kalla höstkvällar...)
Öppnar upp min bok om min 9-åriga hjälte. Önskat att den aldrig kommer ta slut. Tänker att jag borde ladda ner filmen, men den tycks inte existera, trots att jag vet att den finns. Får väl helt enkelt (obs) gå till videobutiken (ja, jag tror faktiskt att affärn faktiskt heter så tillochmed) och hyra filmen.... Suck!
 
Väl mött
 
ps. 3 dagar kvar till avfärd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0