free

"Jag blev så glad när jag såg att det var du som kom!"
 
"Ska du ha en kopp kaffe, joo. nähä. Nej, du har väl bråttom iväg. Men nästa vecka, då dricker vi kaffe"
 
"Åh, lilla flicka, får jag ge dig en kram!"
 
"Är du tonåring? Här i huset brukar jag kalla 65-åringarna för tonåringar. För dom är ju likso yngst. Och dom beter sig som ungdommar också, det ska hon veta"
 
"Ska du inte ha en karamell. Jo, det är klart du ska. Du som ska jobba hela dagen."
 
"Vilken tur att du ska linda benen. det blir så bra. Det ser ut som ett konstverk!"
 
Saker jag komer sakna med hemsjukvården. Mina fina tantor och gubbar i stugorna i byarna. Men vad viktigare är. Jag har änteligen fått min välförtjänta S E  M E S T E R!!!!
 
Mycket viktigt.
 
Tips för hur man på bästa sätt firar sin nyvunna, fyra månader långa, semester (Läs arbetslöshet):
1. Öppna en vinflaska.
2. Måla naglarna i någon obskyr färg.
3. Drick upp tidigare nända vinflaska.
4. Proklamera på samtliga sociala medier att du har semester.
5. Påminn alla i din omgivning att de redan satt sprätt på sina 4-5 veckor av frihet, medan du själv har fyra härliga och fantastiska månader av ledighet, frihet, tid och semester framför dig. (ignorera det faktum att semestern innebär arbetslöshet, =obetalt ledighet. Strunta i den ångesten du känner över den stundande luspankheten so väntar i januari. Bara ignorera. Det finns alltid snälla föräldrar att låna pengar av.)
6. Njut lite till av att du är ledig. Titta på naglarna och sippa på vinet.
 
Väl mött
 
ps. kommer bli en bra helg.
ps2. på söndag komer jag hem. hem hem hem till uppsala. Välkommen hit, Välkommen hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0