punkt

"Och själva livet står och skrattar åt din väntan på mirakel, idiot!"
 
Alltså den här billeken tar över allt för mycket av min dagliga tankeverksamhet. Har under en längre tid (säkert 3-4 dagar, minst) fastnat i letandet efter nummerplåt 015. Har sett alla nummer mellan 016 och 020 iprincip överallt och mest hela tiden. Men vilken nytta gör det när man inte har sett 015? (Och varför håller jag på med den här idiotiska leken?!) I tisdags morse såg jag 015 på en parkering som jag cyklar förbi  V A R J E dag påväg till jobbet (hur kan jag ha missat?!). Under dagen såg jag sedan samma regnummer ungefär tio gånger. vem vill håna mig? och varför?! Nu letar jag istället efter nummer 016, men förgäves. Detta nummer som tidigare verkade finnas mest överallt mest helatiden.
 
Och idag händer det igen. Jag ser nr 015 ungefär fyra gånger på en timme. Och tillochmed på två bilar körandes efter varandra. (tydligen borde jag ha hängt ut mot obygden i Grycksbo tidigare). Det är orimligt. Sannolikheten i att detta skal inträffa borde vara såpass minimal att den inte ens existerar. Inte ens om man använder en lupp eller letar med ljus och lykta.
 
Ibland tänker jag att jag borde åka till stor jävla parkering och bara gå runt och botanisera och bocka av. Nummer efter nummer. Jobba mig framåt på listan, framåt i leken.
 
Sen kommer jag på att jag borde skaffa mig ett liv och lägga ner den här meningslösa, idiotiska och irriterande leken. Göra nåt vettigt istället, som att koncentrera mig på att jag kör bil mitt i stan eller nåt. (och efter en kvart sugs blicken likt en magnet ner mot alla regskyltar jag kommer över)
 
Väl mött
 
ps. som sagt. Varför bryr jag mig så fruktansvärt mycket?  V A R F Ö R? idiot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0