träningsvärk

Söndag.
Imorgon är det måndag och starten på ännu en 6-dagarsvecka. Underbart. Älskar när man då liksom måste planera sina lediga timmar in i minsta detalj. En vecka i förväg. Chans till spontanitet är lika med noll. Och eftersom jag har en släng av aspergers så känns det ju ändå ganska skönt. Åh andra sidan finns det inte något slappt inplanerat. Jobb varvas med träning. och så transporter däremellan. En spelkväll och en dag på tomtits. Men inget ingenting. Jag gillar ju lediga dagar med ingenting, när jag får vara för mig själv och göra ingenting.
 
Känns ändå rätt skönt att komma till jobbet imorgon, eftersom jag faktiskt gillar det jag jobbar med. Vi ska få nya schemat och jag är liksom lite nervös-spänd. Undrar hur det ser ut? Hur det kommer bli?
 
Tror att det ändå kommer kännas rätt okej till en början. Det blir värre om en månad. Ännu fler sjuksköterskor har sagt upp sig/ska säga upp sig. Och inget vet när det kommer in några nya. Jag tror att när mars börjar kommer vi blott vara 10 sjuksköterskor kvar på avdelningen. Har räknat bort de som typ aldrig jobbar kliniskt samt de som endast jobbar natt. Av dessa 10 är vi 4 som roterar 3-skift. En jobbar bara 80%, En jobbar 90% och spenderar två dagar i veckan på mottagning, hon är inte så ofta på avdelningen. En jobbar en dag i veckan på mottagning, en vet jag är påväg bort (hon bara extrajobbar heltid ett tag), En går inskolning. En pluggar också samtdigt vid sidanav och jobbar därav inte heltid. Det känns som att det kommer bli jobbigt. Och jag vet att flera går och tänker på att kanske säga upp sig. Och det känns så jävla tråkigt! Jag tycker ju att mina kollegor är fantastiska och vill gärna jobba med dom jämt jämt jämt. Hoppas att nån snart fattar att det liksom inte riktigt funkar att hela tiden utnyttja personalen till max, att alltid krama ur den sista lilla energin som finns kvar. För då säger dom upp sig och avdelningen måste stänga.
 
Skitsamma, jag orkar liksom inte riktigt vara bitter, men det är någonting man tänker på rätt ofta eftersom det är på det där stället som jag spenderar den mesta av min vakna tid. Skulle helst åka skidor, baka muffins och dricka te hela dagarna. Nån som har ett sånt jobb som jag kan få ta?
 
Väl mött.
 
ps. om en liten stund kommer min bror hem till mig. Han ska vara här hela veckan. Det gör mig glad.
ps2. Har utnyttjat den lediga helgen till max. Det gör mig glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0