itchy

När man blir arg, bitter och lite ledsen för att man måste jobba över 45 minuter. sen inser man att ens kompis blivit beordrad att jobba heldag och så skäms man lite...
 
Imorrn ska jag ha mittbedömning med min student. Hon har gått med mig typ två dagar, alldeles precis i början. Är förmodligen typ mer nervös över bedömningen än vad hon är. Stabil tjej. Jag alltså.
 
Igårkväll svalde jag stoltheten och började följa den där bruden jag hatar på friskis på instagram. Mest för att bli mer arg och bitter och avis och sådär. Intalar mig för att det skall vara för inspiration, fast jag vet ju att jag inte funkar så riktigt.... Fast hon brukar ju lägga upp nyttiga recept på saker som ser asgoda ut... ja, fast de innehåller ju bara låtsassaker och proteinpulver, och dessutom har hon överdrivet stora biceps och hennes abs är rätt groteska... not my cup of tea  (som sagt, bitter tjej)
 
Idag kom jag på ett projekt jag kan ha ett tag fram över. En annan träningsnarkoman slash fitnesstokig brud på instagram hade kört någon slags no sugar added-challange. Och jag tänkte att det ska jag göra, fast inte så extreeeemt som hon gjorde. Ska mer bara låta bli att hetsäta samt äta godis och kakor etc etc på två veckor. Hur svårt kan det vara?? Jo, kom hem från spinningen kvart över 10 och kände mig svinmfärdig. Drack ett glas sprite (vaa?? Jag dricker aaaaaldrig läsk (om det inte är utspätt med alkohol)) sen var det någon på jobbet som fyllde år så det fanns ett lifetimesupply av kladdkaka. Åt massor, det var gott!
 
Men jag ser ljust på framtiden! Lycka till till mig!
 
Skit samma. nu ska jag sova.
 
Väl mött
 
 
ps. jobbar fem dagar i rad. det är sjukt jobbigt. framförallt tanken på det. på torsdag kommer det förmodligen kännas rätt ok... (spec eftersom jag förhoppningsvis kommer ha student most of the time, så de får göra allt jobb medan jag kollar på höhöhö)
 
ps2. när man inser att det där man var extremt rädd för för typ ett halvårsedan (eller ett år sedan) nästan håller på att hända. För man inser att man har liksom släppt lite på sina krav, samt att man börjar möblera om lite och känna något slags behov........ helvetesjävlaskit.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0